Articles
| PUBLICACIONS » 01-05-2010 |

Jordi Bilbeny. El dit d'en Colom
LLEGEIX-NE MÉS »
|
13886 lectures
2 Comentaris
|
| PUBLICACIONS » 01-05-2010 |

Brevíssima Relació de la Destrucció de la Historia. Falsificació de la Descoberta Catalana d'Amèrica
LLEGEIX-NE MÉS »
|
9568 lectures
0 Comentaris
|
| PUBLICACIONS » 01-05-2010 |

Totes les Preguntes sobre Cristòfor Colom. David Bassa entrevista Jordi Bilbeny.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
12675 lectures
0 Comentaris
|
| PUBLICACIONS » 01-05-2010 |

La descoberta catalana d'Amèrica. Una reflexió sobre la manipulació de la Història.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
13061 lectures
0 Comentaris
|
| ARTICLES » 01-05-2010 |

Instruments i taules catalanes d'En Colom
En Colom va arribar al nou continent amb instruments, cartes i taules catalanes
LLEGEIX-NE MÉS »
|
19619 lectures
1 Comentaris
|
| ARTICLES » 01-05-2010 |

Colom i la pólvora catalana
Catalunya és un dels països ón s’han cremat o expoliat més arxius-biblioteques, dels importants coneguts: Montserrat, Poblet i Ripoll
LLEGEIX-NE MÉS »
|
19712 lectures
1 Comentaris
|
| ARTICLES » 01-05-2010 |

La ruta del primer viatge, la primera gran mentida
LLEGEIX-NE MÉS »
|
30577 lectures
6 Comentaris
|
| ARTICLES » 01-05-2010 |

El tractat d'Alcàçovas i Catalunya
El català Joan Colom, va haver d'acatar el tractat d'Alcàçovas signat pel seu Rei, que prohibia als catalans navegar més avall de la Gomera.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
18006 lectures
3 Comentaris
|
| EDITORIAL » 01-05-2010 |

Som? Què som? Què han dit que som?
LLEGEIX-NE MÉS »
|
8355 lectures
2 Comentaris
|
| HO SABIES? » 01-05-2010 |

Colom un criminal?
Ara que quasi és imparable el reconeixement de la catalanitat d'En Colom a nivell internacional, ara l'Estat espanyol comença a difamar-lo. Es tracta de fer-lo un dèspota, un tirà, un criminal a qualsevol preu.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
15749 lectures
11 Comentaris
|
| HO SABIES? » 01-05-2010 |

L'illa del Bonaire i conca del Bonaire davant de Veneçuela
LLEGEIX-NE MÉS »
|
8907 lectures
1 Comentaris
|
| ARTICLES » 22-04-2010 |

Catalunya era un regne
En Manel Capdevila ens explica la importància de diferenciar entre el terme "regne d'Aragó" i el terme "Corona d'Aragó", i sobre el terme "Corona Catalano-Aragonesa" que designaria el territori del regne català.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
26433 lectures
11 Comentaris
|
|
EDITORIAL
|
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
![]() | Subscriviu-vos al nostre butlletí |
|
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+] En Xavier Martínez Gil fa un repàs a la significació del dia 12 d'octubre i conclou que hauria de ser la Diada...[+] Les cròniques ens relaten que En Cortès va assistir a les Corts de Toledo al 1528, a la tornada de Mèxic. Però...[+] Tothom assegura que Jeronimus Bosch era un pintor flamenc, però en Pau Mora ha trobat una referència que ens fa...[+] |
DARRERS ARTICLES COMENTATS
EL MÉS COMENTAT
| Anunci del Projecte de recerca Institut Nova Història: Els cavalls MUSTANG nord-americans, descendents dels MESTENC catalans |
EL MÉS LLEGIT
Els continguts d'aquest web estan sota llicència Creative Commons BY-NC-SA 4.0. Podeu compartir i adaptar el material sempre que reconegueu l'autoria, no en feu un ús comercial i compartiu l'obra derivada amb la mateixa llicència.
|
SECCIONS |
RECERCA |
L'INSTITUT |
A LA XARXA |
© 2026 INSTITUT NOVA HISTÒRIA | Allotjament web i sistemes informàtics oferts per INTERGRID.CAT (Opengea SCCL)
EN











